اداره کل راه و شهر سازی استان کرمانشاه

جستجو



شهر راه


منوي اصلي
row21.gif درباره ماShow/Hide content
row23.gif تاریخچه
row23.gif شرح وظایف
row23.gif چارت سازمانی
row23.gif منشور اخلاقیShow/Hide content
row23.gif منشور اخلاقی
row23.gif سوگند نامه
row23.gif معرفی مدیران
row23.gif نقشه راه های استان
row23.gif بانك اطلاعات مديران
row23.gif شناسه ملی اداره
row21.gif فرآیند انجام کارShow/Hide content
row23.gif مدیر کلShow/Hide content
row23.gif اداره ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات
row23.gif مديريت حراست
row23.gif اداره روابط عمومي
row23.gif اداره برنامه و بودجه
row23.gif اداره فناوري اطلاعات و ارتباطات
row23.gif اداره بافت هاي فرسوده شهري
row23.gif اداره مديريت بحران و پدافند غيرعامل
row23.gif مديريت شهرسازي و معماريShow/Hide content
row23.gif اداره معماري و طراحي شهري
row23.gif اداره نظارت بر طرحهاي توسعه و عمران شهري
row23.gif اداره طرحهاي كالبدي
row23.gif دبيرخانه كميسيون مسكن و شهرسازي
row23.gif مديريت مسكن و ساختمانShow/Hide content
row23.gif اداره برنامه ريزي ، تجهيز منابع و اقتصاد مسكن
row23.gif اداره اجرايي و نظارت در امور مسكن
row23.gif اداره نظام مهندسي و مقررات ملي و توسعه فن آوري هاي نوين ساخت
row23.gif اداره بررسي طرحهاي مسكن
row23.gif مديريت فني و اجرايي Show/Hide content
row23.gif اداره فني و مهندسي
row23.gif اداره پيمان و رسيدگي
row23.gif نظارت بر پروژه هاي ساختماني و تأسيسات دولتي و عمومي
row23.gif مديريت ساخت و توسعه راه هاShow/Hide content
row23.gif اداره نظارت بر ساخت راه هاي اصلي و فرعي
row23.gif اداره نظارت بر ساخت راه هاي روستايي
row23.gif اداره فني و امور مهندسان مشاور
row23.gif اداره پيمان رسيدگي
row23.gif  ارزيابي و تعيين خسارات
row23.gif مديريت املاك و حقوقيShow/Hide content
row23.gif اداره املاك و بانك زمين
row23.gif اداره شناسايي و حفاظت از اراضي
row23.gif اداره حقوقي ، ارزيابي خسارت و واگذاري
row23.gif مديريت توسعه منابعShow/Hide content
row23.gif اداره توسعه منابع انساني و تحول اداري
row23.gif آموزش
row23.gif بازنشسته ها
row23.gif اداره امور مالي و ذيحسابي
row23.gif اداره درآمد و هزينه هاي عملياتي
row23.gif انبار
row23.gif امین اموال
row23.gif مديريت راهداريShow/Hide content
row23.gif اداره ايمني ،ترافيك و حريم راه هاShow/Hide content
row23.gif مركز مديريت راهها
row23.gif اداره ماشين آلات Show/Hide content
row23.gif حمل و نقل
row23.gif اداره نگهداري راه ها
row21.gif عملکردShow/Hide content
row23.gif طرح تکریم ارباب رجوع
row21.gif قوانین و مقرراتShow/Hide content
row23.gif 50 قانون برنامه و بودجه
row23.gif آیین نامه اجرایی تبصره 1
row23.gif آیین نامه اجرایی تبصره3
row23.gif الحاق 1ماده - 1 تبصره
row23.gif اصلاح ایمنی راه ها
row23.gif هدفمند کردن یارانه ها
row23.gif خرید و تملیک اراضی
row23.gif آیین نامه دور کاری
row23.gif تفاهم نامه ترویج فرهنگ فناوری
row23.gif قانون خدمات کشوری
row23.gif قانون حمایت از عرضه مسکن
row23.gif قانون نظام مهندسی
row23.gif قانون ایمنی راه ها
row23.gif شرايط عمومي پيمان
row23.gif قانون زمين شهري
row23.gif فروش خانه هاي سازماني
row23.gif مديريت املاك
row23.gif مديريت راهداري
row23.gif مديريت ساخت و توسعه راه ها
row23.gif مديريت شهر سازي
row23.gif مديريت فني و اجرايي
row23.gif مديريت مسكن
row23.gif منابع انساني و امور اداري
row23.gif استعفای کارکنان
row23.gif دستورالعمل پرداخت کمک هزینه ازدواج
row23.gif دسـتورالـعمـل محاسبه و تعیین بدهی کسور بازنشستگی
row23.gif قانون پرداخت هزینه سفر ونقل مکان
row23.gif قانون حالت اشتغال جانبازان
row23.gif قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران
row23.gif گرفتن مرخصی بدون حقوق
row23.gif مقررات بازخریدی
row23.gif مقررات خدمت نیمه وقت بانوان
row23.gif نحوه تطبیق حقوق کارمندان با قانون مدیریت خدمات کشوری
row21.gif اداره مدیریت بحرانShow/Hide content
row23.gif دبير خانه كارگروهها
row23.gif مديرت بحران و پدافند غيرعامل
row23.gif شرح وظایف
row23.gif کارگروه با محوریت مخاطرات زلزله
row21.gif سایت های مرتبطShow/Hide content
row23.gif ادارات راه و شهرسازی
row23.gif وزارتخانه ها
row23.gif زیرمجموعه های وزارت راه و شهرسازی
row23.gif پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي
row21.gif سایر سایت هاShow/Hide content
row23.gif موسسه تنظم و نشر آثار امام خمینی (ره)
row23.gif دانشگاه آزاد کرمانشاه
row23.gif سومین نمایشگاه راه و شهر سازی
row23.gif اداره پست کرمانشاه
row21.gif خدمات دستگاهShow/Hide content
row23.gif خدمات الکترونیک
row23.gif اطلاع رسانی الکترونیک
row21.gif اداره فنی مهندسان مشاورShow/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif مناقصات مشاورین/فرم پیشنهادات
row23.gif شرایط عمومی،خصوصی،فنی
row23.gif فرم ارزیابی کیفی
row23.gif لیست اسامی مهندسان مشاور
row23.gif فرم های ایزو
row23.gif ارزیابی
row21.gif مدیریت شهرسازی و معماریShow/Hide content
row23.gif طرح جامع شهرها
row23.gif کارگروه خارج از حریم 93/5/28
row23.gif کارگروه خارج از حریم 93/6/23
row23.gif کار گروه خارج از حریم 8/ 7/ 93
row23.gif کار گروه خارج از حریم 7/ 8/ 93
row23.gif کار گروه خارج از حریم 11/ 9/ 93
row23.gif کار گروه خارج از حریم 4/ 9/ 93
row23.gif کار گروه خارج از حریم 18/ 9/ 93
row23.gif کار گروه خارج از حریم 09/ 10/ 93
row23.gif کار گروه خارج از حریم 23/ 10/ 93
row23.gif کار گروه خارج از حریم 07/ 11/ 93
row23.gif کار گروه خارج از حریم 14/ 11/ 93
row23.gif کار گروه خارج از حریم 21/ 11/ 93
row23.gif کار گروه خارج از حریم 19/ 12/ 93
row23.gif کار گروه خارج از حریم25/ 1/ 94
row23.gif کار گروه خارج از حریم29/ 2/ 94
row23.gif کار گروه خارج از حریم 19/3/94و26/3/94و2/4/94و16/4/94
row23.gif کار گروه خارج از حریم 940430تا940610
row23.gif مصوبات کمیسیون ماده 5
row23.gif کار گروه خارج از حریم (شهریور ماه الی دی ماه 94)
· کار گروه خارج از حریم (دی الی اسفند ماه 94)
·  کمیسیون ماده 5 آبان ماه 94
·  کمیسیون ماده 5 آذر ماه 94
·  کمیسیون ماده 5 دی ماه 94
·  کمیسیون ماده 5 بهمن ماه 94
· کمیسیون ماده 5 اسفند ماه 94
row23.gif کمیسیون ماده 5 خردادماه شهرستانها
row23.gif کمیسیون ماده 5 مرداد و شهریور
row23.gif کمیسیون ماده 5 آذر 95
row23.gif  خلاصه کمیسیون ماده 5 -دی و بهمن 94
row23.gif خلاصه کمیسیون ماده 5
row23.gif خلاصه کمیسیون ماده 5-9602
row21.gif دانلودهاShow/Hide content
row23.gif اسناد مربوط به مناقصات
row23.gif آموزش الکترونیکی
row21.gif كاربران سايتShow/Hide content
row23.gif پيغام خصوصي
row23.gif صفحه شخصي
row21.gif اخبار سايتShow/Hide content
row23.gif صفحه اصلی
row23.gif ارسال خبر
row23.gif آرشيو اخبار
row21.gif پيوندهاي سايتShow/Hide content
row23.gif دريافت فايل
row21.gif تلفن های تماسShow/Hide content
row23.gif اداره کل استان کرمانشاه
row23.gif شهرستان های استان کرمانشاه
row21.gif ضميمه هاShow/Hide content
row23.gif مقالات
row23.gif برترينها
row23.gif نظرسنجي
row23.gif ايميل فارسي
row23.gif گالري
row23.gif نقشه سایت
row21.gif محتوای اطلاع رسانیShow/Hide content
row23.gif آمار و ارقام
row23.gif جستجو
row23.gif دبيرخانه ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي Show/Hide content
row23.gif صورتجلسه كميته عفاف و حجاب
row23.gif صورتجلسه ستاد صيانت
row23.gif دستور العمل اجرايي عفاف و حجاب
row23.gif نقش آفريني زنان در توسعه پايدار با تاكيد بر اقتصاد مقاومتي
row23.gif پورتال مركز فاوا
row23.gif دفتر تدوين مقررات ملي ساختمان
row23.gif هماهنگي خدمات سفر - میراث فرهنگی
row23.gif گردشگری استان کرمانشاه
row23.gif دعوت از داوطلبین نامزدی هیات مدیره نظام مهندسی
row23.gif همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری
row23.gif اطلاعیه نظام مهندسی
row23.gif ثبت نام در سامانه ماده 4 جهت اخذ گواهینامه صلاحیت
row23.gif مسابقه نقاشی فرزندان با موضوع نماز-حجاب-امربه معروف و نهی از منکر
row23.gif آگهی فراخوان مرکز تجاری مسکن مهر دولت مهر و مهر رازی
row23.gif مقاله با موضوع اهمیت امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه امام علی علیه السلام
row23.gif زندگینامه شهیده طیبه واعظی
row23.gif فراخوان مسابقه فرهنگی ‹‹ رویش زندگی››
row23.gif مدارس ایمن
row23.gif واگذاری طرحهای تملک دارایی به بخش خصوصی
row23.gif آگهی پروژه های فاقد متقاضی
row23.gif منشور شهروندی
row23.gif زندگینامه شهیدشاخص سال 95
row23.gif مسابقه امر به معروف
row23.gif شانزدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن
· کنفرانس بناهای بلند
row23.gif آگهی ثبت نام ماده 4
row23.gif آگهی تسهیلات ارزان قیمت مرمت و مقاوم سازی
row23.gif چهارمین چشنواره مشارکت ملی گردشگری با رویکرد مهمان نوازی
row21.gif ایمیل سازمانیShow/Hide content
row23.gif ایمیل فارسی
row23.gif ایمیل انگلیسی
row21.gif دفاتر پیشخوان و میز خدمتShow/Hide content
row23.gif دفاتر پیشخوان استان کرمانشاه
row23.gif میز خدمتShow/Hide content
row23.gif مدیرکل
row23.gif مدیریت حراست
row23.gif مدیرت املاک و حقوقی
row23.gif مدیریت ساخت و توسعه راه ها
row23.gif مدیریت راهداری
row23.gif مدیریت مسکن و ساختمان
row23.gif مدیریت فنی و اجرایی
row23.gif مدیریت شهرسازی و معماری
row23.gif مدیریت توسعه و منابع
row21.gif 
row21.gif شناسنامه خدمات Show/Hide content
row23.gif شناسنامه خدمات الکترونیکی و غیر الکترونیکی


پیوند های مهم

دفتر مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

مجلس شورای اسلامی

پرتال ایران




مناقصه و مزایده
تعداد شاخه ها: 4 عدد
تعداد مناقصه مزايده: 68 عدد 1: آگهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت دوم ) 
[دفعات مشاهده : 284 بار]
 2: آگهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت اول ) 
[دفعات مشاهده : 278 بار]
 3: مزایده عمومی 
[دفعات مشاهده : 305 بار]
 4: انتشار آگهی مزایده 
[دفعات مشاهده : 380 بار]
 5: انتشار آگهی مناقصه 
[دفعات مشاهده : 458 بار]
 6: انتشار آگهی انتخاب مشاور 
[دفعات مشاهده : 399 بار]
 7: آگهی مناقصه عمومی یک مرحله ای ( نوبت اول ) 
[دفعات مشاهده : 653 بار]
 8: پروژه های فاقد متقاضی جهت واگذاری به متقاضیان جدید 
[دفعات مشاهده : 439 بار]
 9: آگهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت دوم ) 
[دفعات مشاهده : 509 بار]
 10: آگهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت اول ) 
[دفعات مشاهده : 498 بار]
 11: آگهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت دوم ) 
[دفعات مشاهده : 451 بار]
 12: آگهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت اول ) 
[دفعات مشاهده : 465 بار]
 13: آگهی تجدید مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت اول ) 
[دفعات مشاهده : 634 بار]
 14: آگهی تجدید مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت اول ) 
[دفعات مشاهده : 540 بار]
 15: آگهی تجدید مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت اول ) 
[دفعات مشاهده : 515 بار]
 16: آگهی تجدید مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت اول ) 
[دفعات مشاهده : 536 بار]
 17: آگهی تجدید مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت اول ) 
[دفعات مشاهده : 539 بار]
 18: آگهی تجدید مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت سوم ) 
[دفعات مشاهده : 540 بار]
 19: آگهی تجدید مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت اول ) 
[دفعات مشاهده : 530 بار]
 20: آگهی تجدید مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت اول ) 
[دفعات مشاهده : 563 بار]
 21: آگهی تجدید مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت اول ) 
[دفعات مشاهده : 558 بار]
 22: آگهی تجدید مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت اول ) 
[دفعات مشاهده : 544 بار]
 23: آگهی تجدید مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت دوم 
[دفعات مشاهده : 560 بار]
 24: آگهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت دوم ) 
[دفعات مشاهده : 553 بار]
 25: گهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت اول ) 
[دفعات مشاهده : 547 بار]
 26: انتشار آگهی مناقصه 
[دفعات مشاهده : 588 بار]
 27: انتشار آگهی مناقصه 
[دفعات مشاهده : 598 بار]
 28: آگهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت دوم ) 
[دفعات مشاهده : 583 بار]
 29: آگهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت اول ) 
[دفعات مشاهده : 578 بار]
 30: گهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت دوم) 
[دفعات مشاهده : 612 بار]
 31: آگهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت اول ) 
[دفعات مشاهده : 594 بار]
 32: آگهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت دوم ) 
[دفعات مشاهده : 558 بار]
 33: گهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت دوم ) 
[دفعات مشاهده : 628 بار]
 34: آگهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت اول ) 
[دفعات مشاهده : 609 بار]
 35: گهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت اول ) 
[دفعات مشاهده : 648 بار]
 36: آگهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت اول ) 
[دفعات مشاهده : 633 بار]
 37: آگهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت اول ) 
[دفعات مشاهده : 655 بار]
 38: آگهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت اول ) 
[دفعات مشاهده : 623 بار]
 39: آگهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت دوم ) 
[دفعات مشاهده : 670 بار]
 40: گهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت دوم ) 
[دفعات مشاهده : 666 بار]
 41: گهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت دوم ) 
[دفعات مشاهده : 718 بار]
 42: گهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت اول ) 
[دفعات مشاهده : 712 بار]
 43: آگهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت اول ) 
[دفعات مشاهده : 707 بار]
 44: آگهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت اول ) 
[دفعات مشاهده : 726 بار]
 45: گهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت دوم ) 
[دفعات مشاهده : 761 بار]
 46: آگهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت دوم) 
[دفعات مشاهده : 812 بار]
 47: آگهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت اول ) 
[دفعات مشاهده : 775 بار]
 48: آگهی مناقصه 
[دفعات مشاهده : 830 بار]
 49: آگهی مناقصه 
[دفعات مشاهده : 848 بار]
 50: آگهی مناقصه عمومی یک مرحله ای (نوبت دوم ) 
[دفعات مشاهده : 919 بار]



ورود مدیران


هدفمند کردن یارانه ها

.
مشاهده 2480   چاپ اين مطلب




متن کامل قانون هدفمند کردن یارانه‌ها
*اين قانون در 16 ماده پس از تایید شورای نگهبان از مجلس به دولت برای اجرا ارجاع شد
(متن کامل قانون هدفمند کردن یارانه‌ها)
ماده 1- دولت مکلف است با رعایت این قانون قیمت حاملهای انرژی را اصلاح کند:
الف- قیمت فروش داخلی بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید و گاز مایع و سایر مشتقات نفت، با لحاظ کیفیت حاملها و با احتساب هزینه‌های مترتب (شامل حمل‌ونقل، توزیع، مالیات و عوارض قانونی) به تدریج تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران کمتر از نود درصد (90%) قیمت تحویل روی کشتی (فوب) درخلیج فارس نباشد.
تبصره- قیمت فروش نفت خام و میعانات گازی به پالایشگاه‌های داخلی نود و پنج درصد (95%) قیمت تحویل روی کشتی (فوب) خلیج فارس تعیین می‌شودو قیمت خرید فرآورده ها متناسب با قیمت مذکور تعیین میگردد.
ب- میانگین قیمت فروش داخلی گاز طبیعی به گونه ای تعیین شود که به تدریج ‌تا پایان برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ، معادل حداقل هفتاد و پنج درصد (75%) متوسط قیمت گاز طبیعی صادراتی پس از کسر هزینه‌های انتقال، مالیات و عوارض شود.
تبصره- جهت تشویق سرمایه گذاری، ‌قیمت خوراک واحدهای صنعتی، پالایشی و پتروشیمی ‌برای مدت حداقل ده سال پس از تصویب این قانون ‌هر مترمکعب حداکثر شصت و پنج درصد(65%) قیمت سبد صادراتی در مبدأ خلیج فارس(بدون هزینه انتقال) تعیین میگردد.
ج- میانگین قیمت فروش داخلی برق به گونه ای تعیین شود که به تدریج ‌تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران معادل قیمت تمام شده آن باشد.
تبصره - قیمت تمام شده برق، مجموع هزینه‌های تبدیل انرژی، انتقال و توزیع و هزینه سوخت با ‌بازده حداقل سی و هشت درصد (38%) نیروگاههای کشور و رعایت استانداردها محاسبه می شود و هر ساله حداقل یک درصد (1%) به ‌بازده نیروگاههای کشور افزوده شود به طوری که تا پنجسال از زمان اجراء این قانون به ‌بازده چهل و پنج درصد(45%) برسد و همچنین تلفات شبکه هایانتقال وتوزیع تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی‌وفرهنگی جمهوری‌اسلامی‌ایران به چهارده درصد(14%) کاهش‌یابد.
دولت مکلف است با تشکیل کار گروهی مرکب از کارشناسان دولتی و غیر دولتی نسبت به رتبه بندی تولیدکنندگان برق از نظر ‌بازده و توزیع کنندگان آن از نظر میزان تلفات، اقدام نموده و سیاستهای تشویقی و حمایتی مناسب را اتخاذ نماید.

تبصره 1 - درخصوص قیمتهای برق و گاز طبیعی، دولت مجاز است با لحاظ مناطق جغرافیایی، نوع، میزان و زمان مصرف قیمتهای ترجیحی را اعمال کند.
شرکتهای آب، برق و گاز موظفند درمواردی که از یک انشعاب چندین خانواده یا مشترک بهره‌برداری می‌کنند، درصورتی که امکان اضافه کردن کنتور باشد، تنها با اخذ هزینه کنتور و نصب آن نسبت به افزایش تعداد کنتورها اقدام نمایند و درصورتی که امکان اضافه‌کردن کنتور نباشد مشترکین را به تعداد بهره‌برداران افزایش دهند.
تبصره 2 - قیمت حاملهای انرژی برای پس از سال پایه براساس ‌قیمت ارز منظورشده در بودجه سالانه تعیین میگردد.
تبصره 3- قیمتهای سال پایه اجراء ‌این قانون به گونه ای تعیین گردد که برای مدت یکسال حداقل مبلغ یکصد هزار میلیارد (100.000.000.000.000)ریال و حداکثر مبلغ دویست هزار میلیارد (200.000.000.000.000)ریال درآمد به دست آید.
ماده 2- دولت مجاز است برای مدیریت آثار نوسان قیمتهای حاملهای انرژی بر اقتصاد ملی قیمت این حاملها را در صورتی که تا بیست و پنج درصد (25%) قیمت تحویل در روی کشتی (فوب) خلیج فارس نوسان کند بدون تغییر قیمت برای مصرف کننده از طریق أخذ مابه التفاوت و یا پرداخت یارانه اقدام نماید و مبالغ مذکور را در حساب تنظیم بازار حامل های انرژی در بودجه سنواتی منظور کند.در صورتی که نوسان قیمتها بیش از بیست و پنج درصد (25%) شود، در قیمت تجدید نظر خواهد نمود.
ماده 3 - دولت مجاز است، با رعایت ‌این قانون قیمت آب و کارمزد جمعآوری و دفع فاضلاب را تعیین کند.
الف- میانگین قیمت آب برای مصارف مختلف با توجه به کیفیت و نحوه استحصال آن در کشور به گونه ای تعیین شود که به تدریج ‌تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران معادل قیمت تمام شده آن باشد.
تبصره 1- دولت مکلف است قیمت تمام شده آب را ‌با در نظر گرفتن هزینه‌های تأمین، انتقال و توزیع با رعایت ‌بازده تعیین کند.
تبصره 2- تعیین قیمت ‌ترجیحی و پلکانی برای مصارف مختلف آب با لحاظ مناطق جغرافیایی، نوع و میزان مصرف مجاز خواهد بود.
ب - کارمزد خدمات جمع آوری و دفع فاضلاب براساس مجموع هزینه‌های ‌نگهداری و بهرهبرداری شبکه پس ازکسرارزش ذاتی فاضلاب تحویلی و کمکهای دولت در بودجه سنواتی (مربوط به سیاستهای تشویقی) تعیین میگردد.

ماده 4- دولت موظف است به تدریج ‌تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به هدفمند کردن یارانه گندم، برنج، روغن، شیر، شکر، ‌خدمات پستی، خدمات هواپیمایی و خدمات ریلی (مسافری) ‌اقدام نماید.
تبصره- یارانه پرداختی به تولید کنندگان بخش کشاورزی نباید در هر سال کمتر از سال قبل باشد.
ماده 5- دولت موظف است یارانه آرد و نان را به میزانی که در لایحه بودجه سالیانه مشخص میشود ‌با روشهای مناسب در اختیار مصرف کنندگان متقاضی قرار دهد.
تبصره- سرانه یارانه نان ‌روستاییان و شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت و اقشار آسیب‌پذیر در سایر شهرها به‌تشخیص دولت حداقل پنجاه درصد(50%) بیشتر از متوسط یارانه سرانه خواهد بود.
ماده 6- دولت موظف است سیاستهای تشویقی و حمایتی لازم را برای ایجاد و گسترش واحدهای تولید نان صنعتی و نیز کمک به جبران خسارت واحدهای تولید آرد و نان که در اجراء این قانون ادامه فعالیت آنها با مشکل مواجه میشود اتخاذ نماید.
آئین نامه اجرائی این ماده توسط وزارت بازرگانی و با همکاری دستگاههای ذیربط تهیه و حداکثر ظرف سه ماه پس از تصویب این قانون به تصویب هیأت وزیران میرسد.
ماده 7- دولت مجاز است حداکثر تا پنجاه درصد (50%) خالص وجوه حاصل از اجراء این قانون را در قالب بندهای زیر هزینه نماید:
الف- یارانه در قالب پرداخت نقدی و غیر نقدی با لحاظ میزان درآمد خانوار نسبت به کلیه خانوارهای کشور به سرپرست خانوار پرداخت شود.
ب - اجراء نظام جامع تأمین اجتماعی برای جامعه هدف از قبیل:
1- گسترش و تأمین بیمه های اجتماعی، خدمات درمانی، تأمین و ارتقاء سلامت جامعه و پوشش دارویی و درمانی بیماران خاص و صعب العلاج.
2- کمک به تأمین هزینه مسکن، مقاوم سازی مسکن و اشتغال.
3- توانمندسازی و اجراء برنامه‌های حمایت اجتماعی.
تبصره 1 – آئین نامه اجرائی این ماده شامل چگونگی شناسایی جامعه هدف، تشکیل و به هنگام سازی پایگاههای اطلاعاتی مورد نیاز، نحوه پرداخت به جامعه هدف و پرداختهای موضوع این ماده حداکثر سه ماه پس از تصویب این قانون با پیشنهاد وزراء امور اقتصادی و دارایی، رفاه و تأمین اجتماعی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
تبصره 2ـ دولت میتواند حساب هدفمندسازی یارانه ها را بنام سرپرست خانوادههای مشمول یا فرد واجد شرایط دیگری که توسط دولت تعیین میشود افتتاح نماید. اعمال مدیریت دولت در نحوه هزینه کرد وجوه موضوع این حساب از جمله زمان مجاز، نوع برداشت هزینه ها و برگشت وجوهی که به اشتباه واریز شده اند مجاز است.
ماده 8- دولت مکلف است سی درصد (30% ) خالص وجوه حاصل از اجراء این قانون را برای پرداخت کمکهای بلاعوض، یا یارانه سود تسهیلات و یا وجوه اداره شده برای اجراء موارد زیر هزینه کند:
الف- بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی، خدماتی و مسکونی و تشویق به صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف که توسط دستگاه اجرائی ذیربط معرفی میشود.
ب- اصلاح ساختار فناوری واحدهای تولیدی در جهت افزایش بهره وری انرژی، آب و توسعه تولید برق از منابع تجدیدپذیر.
ج- جبران بخشی از زیان شرکتهای ارائه دهنده خدمات آب و فاضلاب، برق، گاز طبیعی و فرآورده های نفتی و شهرداریها و دهیاریها ناشی از اجراء این قانون.
د- گسترش و بهبود حمل و نقل عمومی در چهارچوب قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و پرداخت حداکثر تا سقف اعتبارات ماده (9) قانون مذکور.
هـ - حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و صنعتی.
و - حمایت از تولید نان صنعتی.
ز - حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی.
ح- توسعه خدمات الکترونیکی تعاملی با هدف حذف و یا کاهش رفت و آمدهای غیر ضرور.
تبصره – آئین نامه اجرائی این ماده شامل چگونگی حمایت از صنایع، کشاورزی و خدمات و نحوه پرداختهای موضوع این ماده حداکثر سه ماه پس از تصویب این قانون با پیشنهاد وزراء امور اقتصادی و دارایی، صنایع و معادن، جهادکشاورزی، بازرگانی، نفت، نیرو، کشور، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، اتاق تعاون و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به تصویب هیأت وزیران میرسد.
ماده 9- منابع موضوع مواد (7) و (8) این قانون اعم از کمکها، تسهیلات و وجوه اداره شده از طریق بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری دولتی و غیر دولتی در اختیار اشخاص مذکور قرار خواهد گرفت.
ماده 10- دریافت کمکها و یارانه های موضوع مواد (7) و (8) این قانون منوط به ارائه اطلاعات صحیح میباشد. درصورت احراز عدم صحت اطلاعات ارائه شده، دولت مکلف است ضمن جلوگیری از ادامه پرداخت، درخصوص استرداد وجوه پرداختی اقدامات قانونی لازم را به عمل آورد.
اشخاص در صورتی که خود را برای دریافت یارانه ها و کمکهای موضوع مواد(7) و (8) این قانون محق بدانند میتوانند اعتراض خود را به کمیسیونی که در آئین نامه اجرائی این ماده پیش بینی میشود ارائه نمایند.
آئیننامه اجرائی این ماده حداکثر سه ماه پس از ابلاغ این قانون توسط وزراء دادگستری، امور اقتصادی و دارایی، رفاه و تأمین اجتماعی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور پیشنهاد و به تصویب هیأت وزیران میرسد.
ماده 11- دولت مجاز است تا بیست درصد (20%) خالص وجوه حاصل از اجراء این قانون را به منظور جبران آثار آن بر اعتبارات هزینه ای و تملک داراییهای سرمایه ای هزینه کند.
ماده 12- دولت مکلف است تمام منابع حاصل از اجرای این قانون را به حساب خاصی به‌نام هدفمندسازی یارانه ها نزد خزانه داری کل واریز کند. صددرصد(100%) وجوه واریزی در قالب قوانین بودجه سنواتی برای موارد پیش بینی شده در مواد (7) ، (8) و (11) این قانون اختصاص خواهد یافت.
تبصره 1- دولت مکلف است اعتبارات ‌منابع و مصارف موضوع مواد مذکور را در چهار ردیف مستقل در لایحه بودجه سنواتی درج کند.
تبصره 2- کمکهای نقدی و غیرنقدی ناشی از اجراء این قانون به اشخاص حقیقی و حقوقی از پرداخت مالیات بر درآمد موضوع قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفندماه 1366 و اصلاحیه‌های بعدی آن معاف است. کمکهای مزبور به اشخاص مذکور بابت جبران تمام یا قسمتی‌از قیمت‌کالا یا خدمات عرضه‌شده توسط آنها مشمول حکم این‌تبصره نخواهدبود.
تبصره 3- دولت مکلف است گزارش تفصیلی این ماده را هر شش ماه به دیوان محاسبات کشور و مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.
ماده 13- تنخواه مورد نیاز اجراء این قانون در تنخواه بودجه سنواتی منظور و از محل منابع حاصل از اجراء این قانون در طول سال مستهلک می شود.
ماده 14- جا به جایی اعتبارات موضوع این قانون در مواد (7)، (8) و (11) حداکثر ده واحد درصد در بودجه سنواتی مجاز است، به طوری که کل وجوه حاصل در موارد پیش بینی شده در این قانون مصرف شود.
ماده 15- به‌دولت اجازه داده می‌شود ظرف مدت یک ماه پس از لازم‌الاجراء شدن این قانون، سازمانی با ماهیت شرکت دولتی به‌نام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با استفاده از منابع (امکانات، نیروی انسانی و اعتبارات) موجود، جهت اجراء این قانون با لحاظ قانون برنامه ایجاد کرده یا با اصلاح ساختار و ادغام شرکتهای موجود تأسیس نماید.
دولت مجاز است وجوه حاصل از اجراء این قانون را که به خزانه واریز می‌شود، عیناً پس از وصول و کسر سهم دولت موضوع ماده(11) به‌طور مستمر برداشت و به‌عنوان کمک صرفاً جهت اجراء اهداف و تکالیف مقرر در مواد (7) و (8) این قانون دراختیار سازمان قرار دهد تا برابر آن هزینه کند.
سازمان به‌صورت متمرکز اداره می‌شود و صرفاً مجاز به داشتن واحدهای ستادی، برنامه‌ریزی و نظارت در مرکز می‌باشد.وزراء رفاه و تأمین اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی، بازرگانی، راه وترابری،جهادکشاورزی، صنایع و معادن، نفت، نیرو و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور عضو مجمع عمومی سازمان می‌باشند.
اساسنامه شرکت شامل ارکان، وظایف و اختیارات، توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تهیه و به‌تصویب هیأت‌وزیران می‌رسد.
وجوه و اعتبارات موضوع این قانون از جمله مواد (12) و (15) مانند سایر شرکتهای دولتی در بودجه کل کشور منعکس می‌شود و به جز اختیارات و مجوزهای موضوع این قانون از جمله مواد (2) و (14) تغییر در سقف اعتبارات شرکت در طول سال با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس مجاز می‌باشد.
وجوه مانده سازمان از هرسال در سال بعد قابل مصرف است و سازمان در هرسال می‌تواند برای سنوات بعد در چهارچوب این قانون تعهد ایجاد نماید.
اعتبارات موضوع این قانون مشمول قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند- مصوب 6/11/1364- می‌باشد.
سازمان مکلف است گزارش عملکرد، دریافت و پرداخت منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها را به‌تفکیک مواد(7)و(8) در پایان هر شش ماه دراختیار کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات و سایر کمیسیونهای ذیربط مجلس شورای اسلامی قرار دهد.
دیوان محاسبات کشور مکلف است در مقاطع شش‌ماهه گزارش عملیات انجام‌شده توسط سازمان را براساس اهداف پیش‌بینی شده در این قانون به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.
ماده 16- دولت مجاز است از ابتدای سال 1389معافیت مالیاتی موضوع ماده (84) قانون مالیاتهای مستقیم را علاوه بر افزایش سالانه آن، متناسب با تغییر و اصلاح قیمتهای موضوع این قانون با پیشنهاد وزارت اموراقتصادی و دارایی طی پنجسال حداکثر تا دو برابر افزایش دهد.
قانون فوق مشتمل‌بر شانزده ماده و شانزده تبصره درجلسه علنی روز سه‌‌شنبه مورخ پانزدهم دی‌ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و هشت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 23/10/1388 به تأیید شورای نگهبان رسید.
 

 
  

[ بازگشت به بخش قوانین و مقررات | فهرست بخش ها ]
تمامی حقوق برای اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه محفوظ می باشد - 1390
.
شرکت طراح : شرکت طراحان نرم افزار

مدت زمان ایجاد صفحه : 0.13 ثانیه

Design BY IT PORTAL